
Workshop - Know Your Audience
Weet voor wie je maakt, waarom dat ertoe doet en hoe je jouw verhaal helder en overtuigend overbrengt.
Jij of jouw organisatie maakt of biedt iets bijzonders: bijvoorbeeld een evenement, een kunstwerk of een voorstelling. Vaak weet je precies waarom je maakt wat je maakt. Maar weet je ook voor wie? En waarom juist die mensen behoefte hebben aan wat jij biedt? De sleutel ligt in het kennen van je publiek. Wie zijn ze, waar liggen hun interesses en waarom zouden ze voor jou kiezen? In deze interactieve workshop krijg je heldere inzichten en praktische tools om jouw doelgroep scherp in beeld te krijgen. Je leert hoe je jouw publiek beter begrijpt, hoe je hun aandacht trekt en hoe je de verbinding maakt. Zo werk je aan een verhaal dat klopt, overtuigt en echt binnenkomt bij de mensen die jij wilt bereiken.
For whom
This workshop is for anyone in the cultural sector who wants to understand their target audience. From creators who want to understand who might appreciate their work and why, freelancers who want to focus on the right collaborations to employees of organizations who want to discover which audiences fit their offerings.
After the workshop
- Kun jij precies formuleren wie jouw publiek is.
- Begrijp je wat jouw publiek drijft en nodig heeft.
- Have you been able to formulate several new interesting audiences.
Leerzame en praktische instap workshop om zowel als maker als als cultuurorganisator eens door te denken over het publiek dat je eigenlijk wilt bereiken.
Program
Tijdens deze workshop beginnen we bij jouw kern: wie ben jij en wat heb jij, of jouw organisatie, de wereld te bieden? Vanuit jouw unieke waardepropositie onderzoeken we wie jouw ideale publiek is. Wie zijn de mensen die jouw werk of diensten zouden kunnen waarderen én bereid zijn hierin te investeren? Door middel van interactieve opdrachten en inspirerende inzichten analyseren we jouw organisatie of praktijk. Samen ontdekken we hoe je jouw publiek kunt bereiken en welke strategieën daarbij passen.
De workshop combineert theorie, persoonlijke reflectie en duo-opdrachten. Je krijgt inzicht in het gedrag en de drijfveren van jouw publiek én handvatten om hierop in te spelen met je communicatie, presentatie en keuzes. Let op: deze workshop richt zich nog niet op marketing, maar kan wel een fijn vertrekpunt vormen voor je marketingstrategie. Wil je ook met je daadwerkelijke marketing aan de slag? Bekijk dan eens de Basiscursus Marketing!
About the trainer
Jessica de Jaeger is an experienced trainer and coach of cultural entrepreneurs. With expertise in artistic, business and personal development, she supports professionals and organizations. She does this among others at ArtEZ University of the Arts, Cultuur Academy and Cultuur+Ondernemen. Thanks to her broad experience as business and artistic director at the Latin American Film Festival, Jens van Daele's Burning Bridges and InDifferent, she knows better than anyone how to bring audience and supply together.
Practical information
Datum: 11 november 2025
Tijd: 19:30-21:30 uur
Kosten: €15,00 incl. btw per persoon
Locatie: De Transformatie Zaal, Van Oldenbarneveldtstraat 94-15, Arnhem
Sign up and more information
The programs of Cultuur Academy not only offer depth in specific areas of knowledge. In our activities you also always meet other culture professionals from the Arnhem-Nijmegen region. The mutual exchange of experience and knowledge and the expansion of your network within the sector are a valuable by-product of your participation in our programs.
Do you have questions or would like additional information? If so, please contact Moniek Klabbers. Do you have practical questions about registration or location, for example? Then contact info@cultuuracademy.nl.
Door je aan te melden voor een van onze programma’s ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.

Training - Results-oriented impact measurement
How do you demonstrate that your organization makes a difference? What do you want people to say about you, and how do you know if you are actually achieving that? In this intensive pressure cooker training you will discover how to make the desired impact measurable and visible. Not as a justification afterwards, but as a clear story that shows what you stand for. You will learn how impact becomes part of your strategy, with practical methods and applicable insights.

Basic marketing course
Are you or will you be responsible for marketing within a cultural organization, your own foundation or for yourself as a maker, but are you still lacking a solid foundation? Then the Basic Marketing Course is just what you need. In three inspiring sessions, various experts will take you through the most important parts of the profession: from strategy and target group definition to online visibility, offline campaigns and content production.

Consultation (Nijmegen)
Get free practical advice and fresh insights on your business and organizational questions. Are you running into business or organizational challenges? Do you want to tighten your budget, tap new funding sources or strategically expand your network? Whatever your question, at Cultuur Academy we like to think along with you.