
Basic marketing course
Leer hoe je jouw publiek bereikt, ook zonder marketingachtergrond.
Ben of word jij verantwoordelijk voor de marketing binnen een culturele organisatie, je eigen stichting of voor jezelf als maker, maar mis je nog een stevige basis? Dan is de Basiscursus Marketing precies wat je nodig hebt. In drie inspirerende sessies nemen verschillende experts je mee langs de belangrijkste onderdelen van het vak: van strategie en doelgroepbepaling tot online zichtbaarheid, offline campagnes en contentproductie. Je krijgt concrete handvatten, slimme tools en een helder overzicht van wat marketing voor jouw werk kan betekenen. Er is geen voorkennis nodig - alleen de motivatie om je verhaal beter bij je publiek te brengen. Doe mee en versterk jouw kennis over marketing voor jouw organisatie, stichting of kunstenaarspraktijk.
For whom
This training is designed for creators, programmers and other cultural professionals whose work includes marketing, but who are not specifically trained in it. Maybe you just do it on the side, or maybe you are self-employed and responsible for it. Whether you work for a small organization, run your own foundation or want to make your own work visible: this course will give you the foundation you are missing. Even if you already have some experience and want to refresh your knowledge, you are welcome.
After training
- Know the role and duties of a marketer within the cultural sector.
- Can you create the basis of a marketing strategy tailored to your organization or project.
- Have an understanding of how to identify and reach your target audience(s).
- Understand how both online and offline marketing tools work.
- Be able to create and implement a simple content planning process.
Program
The training consists of three practical sessions in which you will be introduced step by step to the basics of marketing in the cultural sector. The first session focuses on strategy and structure: you will learn what the role of a marketer entails, how to create a marketing plan, and how to define and reach your target audience. The second session focuses on online marketing, with topics such as social media, advertising, search engine optimization (SEO/SEA) and analyzing results. The third session revolves around offline marketing and content production: from print to bus shelter campaigns and newspapers to creating strong content. Finally, the final session looks back at all the knowledge gained and how to translate it into a coherent strategy and your daily work practice.
About the trainers
Bijeenkomst 1 - Strategie en structuur
Belinda Limani is een ervaren allround marketeer in de cultuursector. Ze werkt freelance voor uiteenlopende organisaties. Momenteel is ze onder andere actief als marketeer voor Cultuur Academy, met een specialisatie in online marketing.
Bijeenkomst 2 - Online marketing
Erdinç Saçan is een ervaren online marketingspecialist, docent en onderzoeker bij Hogeschool Fontys voormalig docent bij het internationale Digital Marketing Institute. Daarnaast heeft hij zich gespecialiseerd in de toepassing van AI binnen marketing.
Session 3 - Offline marketing and content production
Moeps Stellingwerf is een senior marketeer bij Musis & Stadstheater Arnhem, en heeft daarvoor ook lange tijd als marketeer bij Stadsschouwburg Nijmegen en Concertgebouw de Vereeniging gewerkt.
Practical information
Data: 19 januari, 2 februari en 23 februari 2026
Tijd: 19:00 – 22:30 uur
Kosten: €150,- incl. BTW per persoon. Zijn de kosten een probleem? Via Werktuig PPO kun je een aanvraag indienen voor medefinanciering van deze training. Lees hier meer over de voorwaarden.
Locatie: Afwisselend in Arnhem en Nijmegen
Wil je je alvast wat inlezen over het onderwerp? Neem een kijkje in onze kennisbank bij het thema Marketing en Communicatie.
Heb je interesse maar wil je eerst nog wat meer weten, mail dan met Jessica de Jaeger. Heb je praktische vragen over bijvoorbeeld aanmelden of de locatie? Neem dan contact op via info@cultuuracademy.nl
By signing up for one of our programs, you agree to our terms and conditions.

Training - Results-oriented impact measurement
How do you demonstrate that your organization makes a difference? What do you want people to say about you, and how do you know if you are actually achieving that? In this intensive pressure cooker training you will discover how to make the desired impact measurable and visible. Not as a justification afterwards, but as a clear story that shows what you stand for. You will learn how impact becomes part of your strategy, with practical methods and applicable insights.

Consultation (Nijmegen)
Get free practical advice and fresh insights on your business and organizational questions. Are you running into business or organizational challenges? Do you want to tighten your budget, tap new funding sources or strategically expand your network? Whatever your question, at Cultuur Academy we like to think along with you.

Consultation (Arnhem)
Get free practical advice and fresh insights on your business and organizational questions. Are you running into business or organizational challenges? Do you want to tighten your budget, tap new funding sources or strategically expand your network? Whatever your question, at Cultuur Academy we like to think along with you.