Marketing and communications
Marketing en communicatie draait in de kern om het bereiken van je publiek. Want wat je ook maakt of welke dienst je ook levert als kunstenaar of culturele organisatie, zonder publiek ben je nergens. Maar hoe kom je erachter wie je publiek is en hoe je ze bereikt? En hoe zorg je ervoor dat wat jij te bieden hebt, zich onderscheid van al het andere cultuuraanbod? Het ontwikkelen van een effectieve marketingstrategie is de oplossing. Op deze themapagina lopen we je door alle stappen heen die ervoor nodig zijn om tot een strategisch marketingplan te komen, en er zo voor te zorgen dat jij je publiek bereikt.
Sustainability festivals & events
Sustainability of activities in the cultural sector is more and more on the agendas of institutions and organizations. On this theme page you can read all about the regulations in Arnhem and Nijmegen and be inspired by organizations that are already a step ahead.
Accessibility
Events should be able to be attended by everyone, including visitors with disabilities. But as an organizer, how do you make sure your event or festival is accessible? How do you remove barriers and obstacles for visitors with disabilities, and make sure they can experience your event well? On this theme page, event organizers will find information on how to make their event accessible.
Grants and funds
There is an enormous amount of information on available grants and funds, and how to apply for them. On this page we have gathered this information for you, so you can get started right away.