
Workshop - Sponsorship recruitment
Leer hoe je sponsors vindt, benadert en behoudt, met praktische tips voor gesprekken, voorstellen en duurzame relaties, onder leiding van expert Mark Prinsen.
Naast fondsen en subsidies op zoek naar andere inkomstenbronnen voor je project of organisatie? Sponsors kunnen een goede toevoeging zijn aan je financieringsmix. Maar hoe kom je in contact met de juiste bedrijven? Hoe overtuig je ze van jouw culturele meerwaarde – en hoe zorg je dat de samenwerking structureel wordt, in plaats van eenmalig? In deze workshop leer je hoe je sponsoren vindt, benadert én behoudt. Praktisch, doelgericht en direct toepasbaar binnen jouw culturele praktijk.
After this workshop
- Kun je een sponsorgesprek voorbereiden.
- Weet je hoe je een goed sponsorvoorstel schrijft.
- Weet je wat ervoor nodig is om een sponsor te overtuigen.
- Kun je duurzame relaties opbouwen met sponsoren.
- Ken je de valkuilen en mogelijkheden van werken met sponsoren.
Program
In deze workshop leer je alles wat nodig is om succesvol sponsoren te werven voor je culturele organisatie of project. Hierbij gaat trainer Mark Prinsen, expert op dit gebied, in op de volgende onderwerpen:
- Basiskennis over sponsoring;
- veldonderzoek: waar begin je je zoektocht?;
- valkuilen en strategieën bij sponsorwerving;
- hoe schrijf je een goed sponsorvoorstel (pitch deck);
- praktische tips over hoe je een sponsorgesprek houdt;
- hoe je van sponsordeal, naar contract, naar uitvoering gaat.
For whom.
Deze training is bedoeld voor zakelijk leiders en fondsenwervers in de culturele sector die de financieringsmix van hun organisatie uit willen breiden met inkomsten uit sponsoring.
About the trainer(s)
Mark Prinsen is een ervaren sponsorwerver, die onder andere succesvol sponsors heeft geworven voor de Nijmeegse 4Daagse. Daarnaast is hij coördinator partnerships en brand activation bij de Formule 1 in Zandvoort. Tussen 2021 en 2022 is hij zakelijk coördinator geweest bij InScience Festival Nijmegen.
Practical information
Datum: 6 november 2025
Tijd: 19:00 uur - 22:00 uur
Kosten: € 45,- incl. BTW
Locatie: Nijmegen
Learn more
In onze kennisbank vind je een inleidend artikel over sponsoring. Heb je interesse maar wil je eerst nog wat meer weten, mail dan met Jessica de Jaeger. Heb je praktische vragen over bijvoorbeeld aanmelden of de locatie? Neem dan contact met ons op via info@cultuuracademy.nl.
Door je aan te melden voor een van onze programma’s ga je akkoord met onze algemene voorwaarden.

Training - Results-oriented impact measurement
How do you demonstrate that your organization makes a difference? What do you want people to say about you, and how do you know if you are actually achieving that? In this intensive pressure cooker training you will discover how to make the desired impact measurable and visible. Not as a justification afterwards, but as a clear story that shows what you stand for. You will learn how impact becomes part of your strategy, with practical methods and applicable insights.

Basic marketing course
Are you or will you be responsible for marketing within a cultural organization, your own foundation or for yourself as a maker, but are you still lacking a solid foundation? Then the Basic Marketing Course is just what you need. In three inspiring sessions, various experts will take you through the most important parts of the profession: from strategy and target group definition to online visibility, offline campaigns and content production.

Consultation (Nijmegen)
Get free practical advice and fresh insights on your business and organizational questions. Are you running into business or organizational challenges? Do you want to tighten your budget, tap new funding sources or strategically expand your network? Whatever your question, at Cultuur Academy we like to think along with you.